یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
تکنولوژی پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۲۷:۳۳مترجم: منزوی

حمایت ازتیم اکتشاف درعصردیجیتال

ایران دریلینگ: از زمان رونق نفتی در قرن نوزدهم تاکنون اکتشافات زمین شناسان موجب توسعه و تأثیرگذاری فناوری‌های نوین دراین حوزه شده است. شناخت بیشتر از تاریخچه و دانش لایه‌های زیر زمین موجب کشف ذخایر نفت و گاز و استفاده مطمئن از آنها شده است. همزمان باکاهش قیمت نفت، ضرورت شناسائی ارزان ذخایر باریسک پائین بیش از پیش اهمیت پیدانمود. طبیعی است که شرکت‌ها مایل نیستند باتکیه به تفسیرهای غیر دقیق و پیش بینی‌های ضعیف که منجر به گرفتن تصمیمات نامناسب و پرهزینه برای سرمایه گزاری در حوزه اکتشاف است باعث هدر رفتن منابع باارزش خود شوند. برای مقابله با این روش‌های پرهزینه بود که اکتشافات دیجیتالی ظهور پیداکرد.

اکتشافات دیجیتالی
اکتشافات دیجیتالی مسیرفعالیت زمین شناسان را تغییر می‌دهد. در عصراطلاعات دسترسی به  داده‌های صحیح  باعث حل بهتر مشکلات است. لازم است شرکت‌ها بطورمداوم درهدایت داده‌ها و دیجیتالی کردن آنها سرمایه گزاری کنند. البته فقط دردسترس قرارگرفتن آن اطلاعات کافی نیست. محققان باید بطور مؤثر نسبت به فیلترسازی، محتواسازی، و ادغام حجم عظیمی از داده‌های اختصاصی وعمومی جمع آوری شده ازمنابع مختلف و متفرقه (ازقبیل سوابق دقیق، نمودارها و نقشه‌ها) وفرمت‌ها اقدام نموده تا پیش بینی دقیق ازچشم اندازآینده میسرگردد. متأسفانه، اغلب شرکت‌ها به تیم‌های اکتشاف برای پیگیری داده‌ها کمک مالی نمی‌کنند. این مسئله که باعث افزایش هزینه‌ها و ریسک پذیری بیشتر پروژه می‌گردد اهمیت استفاده ازدیجیتال را روشن می‌سازد. زمین شناسان به کمک‌هائی نیازدارند که آنها را درمسیر بهتر کاری قرار دهد. مثالاً تقریباً تمام داده‌ها و اطلاعات در نرم افزارمدلینگ سه بعدی یا جی آی اس (سامانه اطلاعات جغرافیایی) ارائه  می‌گردد که کاربران را قادر می‌سازد تااز پتانسیل اکتشاف برای هرجزء ازاطلاعات موجود استفاده نمایند. اما شوربختانه، بیشتر داده‌های حاصل بدون پیکربندی هستند. یعنی آنهارا براحتی نمی‌توان درسایر نرم افزارها جستجو، کشف و یا یکپارچه نمود. نتیجه اینکه بسیاری ازشرکت‌ها بدلیل دراختیار نداشتن ابزارمناسب، داده‌های باارزشی را ازدست می‌دهند.

امکانات آینده
تحقیقات نشان می‌دهد که شرکتها با چالش‌های تیم‌های اکتشاف آشناهستند. در سال‌های آتی تقریباً سه چهارم شرکت‌ها بین %6 تا از بودجه خودرا به فناوری دیجیتال اختصاص خواهند داد. وچون بسیاری ازآنها تحت فشارمالی هستند، بنابراین بسیار حیاتی است که این بودجه با چشمان بازهزینه شود. تجربه کاربران این فناوری بویژه برای متخصصین کامپیوتر که به تازگی وارد این جرگه شده اند بسیاراهمیت دارد. استفاده از ابزاری که برای جستجو و فیلترکردن اطلاعات متعدد از آلگوریتم و طبقه بندی‌های پیچیده درآنها استفاده می‌شود باعث همکاری و به اشتراک گذاری آنها درتیم می‌گردد وسبب کاهش ریسک آزمون و خطا درشرکت‌ها شده و به اتخاذ تصمیم بهتر در زمانی کوتاه و ریسک کمتر ختم می‌شود. سرمایه گذاری در ابزار مناسب هم موجب حصول اطمینان ازاعتبار و صحت داده‌ها است وهم مزییتی اساسی برای موتور جستجوگر دارد زیرا محتوای درست برای مصرف کننده نهائی را دارد؛ به خاطرآنکه برخی شرکت‌ها برای خرید آن محتوا پولی پرداخت کرده‌اند.


کاهش فاصله‌ها
اینکه قیمت نفت تحت چه شرایطی و چه زمانی به مرز هشدار خواهد رسید بحثی دنباله دار است. اماهمه توافق دارند که شرکت‌ها برای موفقیت لازم است با مدیریتی بهتر و ادغام داده‌ها قبل ازحفاری شناخت بیشتری از ریسک‌ها پیداکنند. دراختیارداشتن راه حل‌های دیجیتالی مناسب شرکت‌ها را قادر می‌سازد که حتی قبل از پاگذاشتن درمنطقه، داده‌های بیشماری را جمع آوری نموده تا تیم‌های مربوطه بتوانند آنها را در سراسر منطقه به اشتراک گذارند و به صرفه جویی عظیمی در منابع دست پیداکنند. همانطورکه شرکت‌ها مسؤل مدیریت استخراج ازچاه‌ها هستند، لازم است بجای ایستادن درکنار ساحل و حدس و گمان زدن ابزار مناسب را دراختیار تیم‌های خود قرار دهند.



  کد خبر : 2443
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
  مترجم: منزوی

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :